*Friss Hrek : A Ferrari februr vgn j aerodinamikai csomagot tesztel |
A Ferrari februr vgn j aerodinamikai csomagot tesztel
2008.02.08. 19:48
A Ferrari csapatmenedzsere, Luca Baldisserri egy olasz lapnak adott interjjban elrulta, hogy a februr vgn esedkes barcelonai teszten tbb aerodinamikai jdonsgot is kiprblnak majd az F2008-as modellen. A szakember hozztette azonban azt is, nem tudni, hogy utbbi fejlesztsek rvn gyorsabb lesz-e az aut.
A maranelli grda 2008-as versenygpei az eddigi, szezon eltti teszteken lenygz tempt diktltak, klnsen igaz mindez Kimi Rikknen Bahreinben elrt eredmnyeire, ezrt a csapat optimistn kszl a gyakorlsok folytatsra s gy a mrciusi idnynyitra is.
A hnap vgn, egszen pontosan februr 19-tl megrendezsre kerl teszten j szrnyakat, oldals lgterelt s motorbortst is szeretne kiprblni az istll, br egyelre nem tudni, hogy gyorsabb lesz-e az aut az jtsok rvn.
"Az igaz, hogy a jelenlegi aerodinamika mg nem vgleges, gy az els futamon sem ezt a csomagot fogjuk hasznlni. Ugyanakkor ltva az eredmnyeket, nem tudni, hogy azok a fejlesztsek, amelyeket az utols tesztek egyikn, Montmelban (Barcelona) fogunk kiprblni, vajon jobb teljestmnyt hoznak-e el az autbl"- nyilatkozta Baldisserri a La Gazzetta dello Sport cm lapnak.
Az olasz Autosprint magazin mindekzben arrl szmolt be, hogy a Ferrari egy gynevezett "nyitott orrkpot" fog tesztelni, s a nyls a Fiat s a Martini logk kztt helyezkedik majd el. Az olasz lap kikrte a Red Bull Racing technikai igazgatjnak, Geoff Willisnek a vlemnyt az jtsrl, aki a kvetkezt mondta: "Ez egy rdekes elkpzels. A funkcija valsznleg az, hogy jobban lehessen hasznlni az els szrny kzps rszt."
"A mostani tervezs szerint ugyanis a szrny azon a ponton nagyon magas nyomst generl. Ha egy nyls kerl az orrkpra, akkor az ember enyhteni tudja ezt a nyomst azzal, hogy felfel engedi ki a levegt"- magyarzta Willis.
|